Tlačný remorkér Rio 2 v přístavu Děčín - Loubí (5. dubna 2016)

Lodí do Německa

On-line reportáž

Aktualizovat
09:22
18.1. Pokračujeme v cestě domů. Bohužel máme silný vítr a tak si můžete všimnout popruhů, které mají udržet kryty vany na místě. Podle předpovědi pro Coswig má být vítr kolem poledne přes 105 km/hod...
09:40
15.1. Máme vyloženo a čeká nás cesta domů. Potřebujeme ještě dotankovat a připojit malou vanu, která se vykládá jinde, ale do domoviny se vracíme prázdní.
08:39
10.1. Pro dnešní den je naším cílem Rodleben/Rosslau/, kde necháme malou vanu. Zároveň se nám vystřídá posádka a pokud bude ještě světlo, tak možná pojedeme kousek dál.
5.1. Začala nám vykládka. Víme, že vám nejede obraz, potíže jsou někde na cestě mezi kamerou a servery Playtváka a řešíme to, ale máme pro vás alespoň zatím náhled přímo z kamery a počasí tedy moc nepřeje.
Pohled z vysílacího softwaru

10:17
2.1. Vše nejlepší do roku 2018. Víme, že jsme bez zvuku. Bohužel bylo přes svátky na výběr žádné vysílání nebo vysílání bez zvuku. Zvolili jsme tedy alespoň nějaký obraz bez zvuku. Na opravě pracujeme :)
12:06
24.12. Přejeme všem našim fanouškům krásné Vánoce a hodně štěstí v Novém roce.
18.12. Dnes jsme se vrátili do Magdeburku. KVB Vera a Bohemia mají díky pozdější nakládce v Antwerpách skluz, k tomu je zdržel i vyšší stav vody na Rýně. Proto je budeme odlehčovat až po Vánocích. V úterý kapitán s Kubou odjede autem domů a Fanda zde zůstane na hlídce. Ještě před odjezdem ale doplní palivo a pitnou vodu. Okolo 26. prosince by se kapitán s Kubou měli vrátit na loď. Přejeme posádce i všem fanouškům krásné Vánoce a příjemnou předvánoční pohodu.
Der Hafen Magdeburg

15.12. Kapitán Batista hlásí: „Teď se pustíme do vysoušení van, takže vysavače se nezastaví. V tomto počasí to zrovna neschne. Odpoledne bychom se chtěli přesunout do druhého přístavu, kde zůstaneme do neděle. V neděli pojedeme s malou na do Akenu, kde se změří dno kvůli technické prohlídce. V úterý bychom se měli vrátit do Magdeburku.“
Rio2 v Magdeburku

11:14
13.12. Již druhý den vykládáme obě vany. K naší smůle mají na vykládku zavěšený drapák bez stabilizace (vodících lan), takže se točí a houpe ve větru a to dělá vykládku složitější. Navíc se včera rozbil bobcat, který je zapotřebí na začištění van. Držíme palce, ať se dnes podaří vykládku dokončit.
18:48
9. 12. O víkendu nám vypadl přenos. Budeme bohužel asi muset počkat do pondělí na návrat techniků. Děkujeme za pochopení.
09:38
6.12. Vyplouváme! Máme naloženo 1200 tun hnojiva pro Wittenberge a dělají pro nás malou vlnu na 225 cm, abychom propluli do Děčína. Dnes jsou v plánu na zakotvení Drážďany.
30.11. Včera jsme dle plánu zakotvili v Lutherstadt Wittenberg. Dnes ráno jsme vyrazili do zamženého dne zase o šesté. Jelikož jsou před námi proudné úseky, tak počítám, že dojedeme navečer do Kreinitz. Momentálně proplouváme Elstrem. Na lukách okolo se to trochu mlží,ale snad se to nepřesune nad řeku.
Mlha na řekou

10:13
28.11. Z hlášení kapitána: Dobré ráno, včera jsme dojeli až ke starému ústí Havoly do Labe, tedy kousek nad plán. Ráno jsme vyjeli opět v šest. Zastavíme na nákup v Tangermuende, musíme doplnit nějaké ty zásoby. Dnes by jsme chtěli dojet někam kolem Magdeburku. Máme optimální vodní stav, tak by to mělo jet.
20.11. Torgau před námi a dnešní cíl je jasný, Magdeburg!
Krajina před Torgau

14:36
14.11. Jsme kousek od Mělníku. Dnes kotvíme u Roudnice a zítra dojedeme poslední kousek. Pak už nás čeká nakládka něčeho většího. V pátek pak budeme hrát tetris a zkusíme doložit ještě další kusy.
10:15
9.11. Vyloženo a jsme na cestě domů. Dnes chceme přespat u Calwörde a zítra připojit i malou vanu. Pak nás čeká návrat do vlasti pro kusovku.
7.11. Mlhavé počasí hodné listopadových dní.... I přes pochmurné počasí je dnešní den radostný. Náš kapitán slaví narozeniny a my mu za celý tým přejeme vše nejlepší. Oslava musí ale počkat až do večera. Vezeme 1000 tun hnojiva a zítra máme vykládat. Podle toho, jak nás zdrží komora, kterou dnes máme v cestě, tak buď ještě zítra kousek pojedeme, nebo jen vyložíme.
Mlhavý den na kanálech

30.10. Jsme na místě u přístavu Beddingen. Momentálně čekáme, až nám dají vědět, kdy a kde budeme vykládat. Jelikož zde zítra mají svátek, tak počítáme, že se vykládka posune.
RIO 2 na kotvě

24.10. Včera jsme vyložili a najeli do loděnice. Ukotvili jsme v doku a dopoledne se něj čerpá voda. Odpoledne, pokud vyjde čas, sundají technici z loděnice šrouby. Pokud budou poškozené, tak je odvezou do Gluckstadtu a oprava by trvala 1-2 dny. Závisí to na závažnosti poškození.
Loděnice

Loděnice | foto: Slow TV

09:23
23.10. Jsme v Hamburku a jedeme na vykládku. 3 kusy z Lovosic budou vyložené rychle a pak nás čeká loděnice a výměna šroubů.